Bruktmarked Tromsø

Framtiden i våre hender Nord har arrangert bruktmarked igjennom mange år. Formatet har endret seg gjennom tiden, men formålet er det samme: Å redusere avfallsmengden i Tromsø ved å selge skattene videre. Dette gjøres selvfølgelig til en grei pris, da hensikten med salget er gjenbruk og ikke egen vinning. En kan selge alt fra leker til bøker, sko, klær, sportsutstyr, nips og alle mulige andre skatter som en måtte ha liggende.
Er du nysgjerrig? Kom og se, om du kan finne noen unnværlige skatter eller kanskje finne en gameboy eller lignende som gir deg et flash back.
Tromsø: Bruktmarked arrangeres i alt 11 gange i løpet av et år. Det arrangeres både inne i Rødbanken og ute på Storgata alt etter sesongen og ligger oftest den første lørdag hver måned kl. 11-15, året rundt.
Datoer 2026:
- 13. juni
- 5. September
- 3. Oktober
- 7. November
- 5. Desember
Informasjon om bruktmarked i Rødbanken:
- Åpningstid for kunder: 11-15
- Påmelding er obligatorisk og en melder seg på et marked av gangen via e-post: bruktmarkedtromso@framtiden.no
- Påmeldingen åpner d. 10 i måneden før. Eksempel: Påmelding til November-bruktmarked åpner 10. oktober
- Vi trenger navn og telefon-nummer ved påmeldingene
- Du får et referansenummer ved påmelding til 1 stand som består av to borde (størrelsen på bordet er 0,7 x 1,2 meter).
- Påmeldingen er bindende! Markedet er meget populært, så vi anbefaler å benytte deg av plassen
- Oppmøte for selgere er kl. 10. Du kan kjøre helt til døra for å laste ting inn/ut av biler, men det er ikke parkering. Ikke bruk bordtraller til frakt, trenger du sekkehjul kan du spørre etter det
- Ta med vekslepenger og poser til kundene.
- Gjør din bod innbydende! Ta gjerne med duk og kurver for å legge ting i, og gjør din bod personlig.
- Ta med egne stativ (vi har ikke klesstativ eller lign.)
- Ved rydding: Vask bordene, slå dem sammen og sett de på bordtrallen.
- Alle oppfordres til å markedsføre bruktmarkedet f.eks. via Facebook eller andre sosiale medier.
- Greie priser - formålet er gjenbruk og ikke egen vinning
- Ikke pakk sammen før kl. 15.00
- Ikke la esker og søppel stå igjen, papp og slikt må du ta med deg.
Arrangement er gratis men vi oppfordrer deltakere til å gi et frivillig administrasjonsgebyr på opptil 200 nok. for å hjelpe oss med den videre drift.
Noe du lurer på? Ikke nøl med å kontakte Framtiden i våre hender Nord eller send e-post til bruktmarkedtromso@framtiden.no
Samarbeidspartnere
